E-mail
Novice Povezave Vpis v klub Guzzi oglasnik Guzzi Trgovina Moto Guzzi forum Člani
        
Pri pogrnjeni mizi

V Münchnu se je februar že devetič zapored začel s sejmom motoristične opreme in oblačil IMOT. Zakaj je na ulicah toliko policije, so se spraševali obiskovalci. Ali smo motoristi padli v nemilost? Ne, le na drugem koncu mesta so študentje demostrirali proti globalizaciji. Motociklisti smo v Nemčiji cenjeni, saj veliko kupujemo, in tako skrbimo, da industrija motorjev in opreme ne ostane brez dela. Nemški trg pa je eden največjih na svetu. Če nakupuješ tukaj, je tako, kot če bi sedel za pogrnjeno, dobro obloženo mizo.

Sejem so uradno odprli v petek in je trajal do nedelje. Uradne otvoritve se je udeležil celo bavarski princ Leopold. Potekale so spremljevalne prireditve, kot so modne revije motociklističnih oblačil, spretnostih voženj v trialu, nagradne akcije, različna omizja in forumi. Priložnost za promocijo so izkoristila različna nemška podjetja in potovalne agencije, ki so kakorkoli povezane z motociklizmom. Te vzporedne prireditve pa so zgolj lokalnega značaja. Motocikliste, ki smo z avtobusi pripotovali iz Slovenije je bolj zanimalo kaj se na sejmu dobi, in koliko to stane.

Razstavljali so vsi svetovni proizvajalci motociklov, ki kaj dajo nase. Kot po pravilu so na velike razstavne prostore postavili vse svoje proizvode, varno postavljene na močna stojala. Obiskovalci so lezli na sedeže in pretegovali noge v želji, da bi našli motocikel, ne katerem bi se dalo napraviti vsaj sto kilometrov brez vmesnega počitka. Tu nismo zasledili nobenih novih modelov. Spomladanski sejem ni namenjen predstavitvam novosti, ampak zgolj pomaga tistim, ki se odločajo v zadnjem hipu. Na stojnicah delijo cele šope prospektov in reklamnega materiala, prodajalci se kljub gneči posvetijo vsakemu obiskovalcu posebej. Prepričanega pač ne boš prepričal, ali pač? Konkurenca na trgu motociklov je huda, za kupce se je treba potruditi in Nemci so ta zakon trgovcev vzeli hudo zares.

Poleg tovarn motociklov razstavljali proizvajalci opreme. Od gumarjev je manjkal le Michelin, ki očitno išče svoj tržni delež pri avtomobilih. Öhlins je na široko predstavil paleto prednjih vilic in amortizerjev, ki veljajo za kvalitetne, vendar drage. Proizvajalci izpuhov so prikazovali svoje izdelke, ki naj bi bisveno izboljšale lastnosti vašega motocikla. Manjkal je slovenski Akrapovič. Morda so ceno sejemskega prostora preveč zasolili? Vsak po svoje so se trudili, da bi motocikliste prepričali, naj originalne dele vržejo proč, in kupijo njihove.

Kakšna je razlika med salonom in sejmom? Pravilno ste uganili. Na salonu le gledaš, na sejmu pa lahko kaj kupiš, in to po nižjih cenah kot v trgovini. Pomlad je pravi čas, da trgovci obnovijo zaloge in kupcem ponudijo najnovejše izdelke. Starih modelov, ki so ostali neprodani, se nekako ne spodobi prodajati skupaj z najnovejšimi. Poleg tega nemška zakonodaja določa, da se za blago, ki ga lani niso uspeli spraviti v promet, letos ponovno plača davek na dodano vrednost, zato trgovci tako blago z močno znižanimi cenami prodajajo na sejmu. Prav na to pa smo kupci čakali. Velika množica motoristov se je zapodila med stojnicami in brskala po košarah in stojalih z motociklističnimi oblačili. Si letošnjo zimo spoznal novo dekle? Pelji jo v München, kjer jo boš oblekel od nog do glave. Izpadel boš velik frajer, pa še za kak rezervoar bencina bo ostalo. Si morda lani padel in raztrgal rokavice? Ko si že tukaj, raje kupi dva para, očitno ti bodo še prav prišle. Lanskega modela čelade Shoei za 50 evrov, usnjenega kombinezona ali škornjev za sto, rokavic za 10 do 20evrov, jakne in hlač iz kordure, za nekaj sto evrov, ne boš našel nikjer drugje.

Vsaj ne do druge pomladi, ko bo tukaj spet sejem.

Uroš Blažko