|
IMOT
2001 - Motoristi v napad !
Celi avtobusi motoristov iz
Slovenije so se odpravili
na obisk sejma v Műnchnu.
Skozi Avstrijo in po Nemčiji
je snežilo. Avtobusi so komaj
grizli sneg, ki se je sprijemal
z avtocesto. Kljub mrazu in
snegu na cesti, smo skozi
okna občudovali motoriste,
ki so se peljali na »Elefant
treffen«, največji zimski
motoristični zbor. Nemci se
pač vozijo celo zimo.
Od
2. do 4. februarja 2001 se
je v Műnchnu odvijal 8. mednarodni
sejem motorjev in motoristične
opreme IMOT. Spomladanski
sejem, ki je bil pod streho
starega sejmišča MOC, se razlikuje
od jesenskega sejma z istim
imenom, ki ga prirejajo na
novem sejmišču, poleg bivšega
letališča. Marljivi Nemci
so ugotovili, da je februar
najboljši čas, ko motoristi
razmišljajo o nakupu ali zamenjavi
motorja. Spomniti jih hočejo
na modele, ki jih ponujajo
tovarne, saj je zadnji čas,
da se odločijo, katerega jeklenega
konjička bodo kupili. Poleg
tega pa je spomladanski sejem
IMOT namenjen še nečemu: prodaji
motoristične opreme po znižanih
cenah. Trgovci se tukaj znebijo
lanskih zalog. Da jim ni treba
plačati DDV-ja, jih prodajajo
po močno znižanih cenah. Poleg
tega pa predstavljajo nove
proizvode,
ki bodo šele spomladi v prodaji.
Sejem jim daje informacijo,
kaj bodo nabavili in za katere
artikle se motoristi najbolj
zanimajo. V treh dneh, kolikor
traja sejem IMOT, pričakujejo
preko sto tisoč obiskovalcev
in kupcev.
Nemški
motoristični trg je, takoj
za italijanskim, največji
v Evropi. Italija je država
z največ registriranimi motorji
na svetu, vendar v to število
prištevajo skuterje. Ti so
priljubljeni in zelo številni,
verjetno zato, ker so praktični.
Voznik skuterja poleg kravate
in lahke čelade ne potrebuje
druge opreme. V Nemčiji pa
se skuterji nekako ne primejo,
motorji so v večini. Motorist
rabi veliko opreme, od zaščitne
obleke, čelade, škornjev,
pa vse do rokavic in še česa.
Osemdeset milijonski narod,
ki rad potuje z motorji in
ima veliko kupno moč, podpira
ogromno industrijo. Zato se
v Nemčiji vse dobi, cene so
zmerne, kakovost pa visoka.
Na
sejmu so bili razstavni prostori
zastopnikov tovarn motorjev
pomešani s prodajalci opreme.
Vmesni prostor so napolnili
okraski in dodatki, prodajalci
knjig na papirju in v elektronski
obliki, ter potovalne agencije.
Japonski
kvartet je bil kot ponavadi
zastopan polnoštevilno. Še
vedno proizvajajo najzmogljivejše
motorje, izbira
modelov je največja, vendar
jim primanjkuje blišča. Japonci
igrajo na množičnost (vsak
četrti motor na svetu je Honda),
vendar je njihova ponudba
kot juha brez soli. Kdor hoče
nekaj več, bo pogledal na
razstavne prostore evropskih
in ameriških tovarn.
|
|
Tu
so pravi mojstri Italijani.
Njihovi motorji burijo domišljijo.
V ospredju so cafe-racerji
z drznimi oblikami in najsodobnejšo
tehniko. Poleg Ducatija, Cagive,
Moto Guzzija in Aprilie se
pojavljajo znamke, ki smo
jih skoraj pozabili: Morbidelli,
MV Agusta. Največji prostor
na sejmu je seveda BMW-jev.
S serijo novih modelov R-1150
pokrivajo vsa področja motorizma
in so zazrti v svetlo bodočnost.
Druga, sedaj "domača",
tovarna
MZ, se prav tako strmo vzpenja.
Novi cestni motor oglatih,
sodobnih oblik bo zapeljal
v marsikatero garažo. Ameriški
proizvajalci so predstavili
Harley, skupaj z Buell-om,
vendar tu ni bilo posebnih
novosti. Veliko motoristov
prisega na original, zakaj
bi prepričevali prepričanega?
Prisoten je bil tudi Triumph,
ki na račun nekdanje slave
skuša odrezati svoj del tržnega
kolača. Med "velikimi"
so se sramežljivo predstavljali
eksotični proizvajalci: Rusi
z Uralom, Čehi z Jawo, Korejci
z Daelimom, ter Indijci z
Enfieldom in drugimi znamkami,
predvsem malih motorjev in
mopedov.
KTM
je izpopolnil ponudbo cestnih
enduro motorjev "fun
bike". Podobne motorje
ponuja kar nekaj proizvajalcev.
Cestni terenci nudijo zaradi
svoje gibčnosti in hitrosti
veliko zabave. Poleg tega
so v Nemčiji dirke s takšnimi
motorji zelo popularne. Polovica
proge poteka po asfaltiranem
dirkališču, polovica pa po
blatnem terenu za motokros.
Motoristično
opremo, predvsem oblačila
pa so predstavili največji
trgovci na nemškem trgu: Hein
Gericke, Louis, Polo in ostali.
Tukaj je potekalo pravo trgovanje,
zaradi tega smo pravzaprav
prišli v Műnchen. Obešalniki
so polni usnjenih oblačil
za
tiste, ki bodo hodili na motoristične
zbore. Enduro oblačila, s
šopom nalepk z napisi Gore-tex,
Shell-tex, Cordura, Wind-stopper
so bila naprodaj po znižanih
cenah. Rokavic in škornjev
so bile polne košare. Čelade
so bile tako močno znižane,
da sem srečal nekaj motoristov,
ki so kupili dve.
Edino,
kar bi človek Nemcem lahko
zameril je, da nimajo veliko
domišljije in temperamenta.
Ni bilo videti "originalov",
ki sodijo k motoristični subkulturi.
Tudi prodajalci so bili večinoma
vsakdanje oblečeni, kot ne
bi šlo za motoristični sejem.
Posel je pač na prvem mestu.
Tekst in Foto: Uroš Blažko
e-mail uros@motoguzzi-si.com
|