E-mail
Novice Povezave Vpis v klub Guzzi oglasnik Guzzi Trgovina Moto Guzzi forum Člani

IMOT 2001 - Motoristi v napad !

Celi avtobusi motoristov iz Slovenije so se odpravili na obisk sejma v Műnchnu. Skozi Avstrijo in po Nemčiji je snežilo. Avtobusi so komaj grizli sneg, ki se je sprijemal z avtocesto. Kljub mrazu in snegu na cesti, smo skozi okna občudovali motoriste, ki so se peljali na »Elefant treffen«, največji zimski motoristični zbor. Nemci se pač vozijo celo zimo.

Od 2. do 4. februarja 2001 se je v Műnchnu odvijal 8. mednarodni sejem motorjev in motoristične opreme IMOT. Spomladanski sejem, ki je bil pod streho starega sejmišča MOC, se razlikuje od jesenskega sejma z istim imenom, ki ga prirejajo na novem sejmišču, poleg bivšega letališča. Marljivi Nemci so ugotovili, da je februar najboljši čas, ko motoristi razmišljajo o nakupu ali zamenjavi motorja. Spomniti jih hočejo na modele, ki jih ponujajo tovarne, saj je zadnji čas, da se odločijo, katerega jeklenega konjička bodo kupili. Poleg tega pa je spomladanski sejem IMOT namenjen še nečemu: prodaji motoristične opreme po znižanih cenah. Trgovci se tukaj znebijo lanskih zalog. Da jim ni treba plačati DDV-ja, jih prodajajo po močno znižanih cenah. Poleg tega pa predstavljajo nove proizvode, ki bodo šele spomladi v prodaji. Sejem jim daje informacijo, kaj bodo nabavili in za katere artikle se motoristi najbolj zanimajo. V treh dneh, kolikor traja sejem IMOT, pričakujejo preko sto tisoč obiskovalcev in kupcev.

Nemški motoristični trg je, takoj za italijanskim, največji v Evropi. Italija je država z največ registriranimi motorji na svetu, vendar v to število prištevajo skuterje. Ti so priljubljeni in zelo številni, verjetno zato, ker so praktični. Voznik skuterja poleg kravate in lahke čelade ne potrebuje druge opreme. V Nemčiji pa se skuterji nekako ne primejo, motorji so v večini. Motorist rabi veliko opreme, od zaščitne obleke, čelade, škornjev, pa vse do rokavic in še česa. Osemdeset milijonski narod, ki rad potuje z motorji in ima veliko kupno moč, podpira ogromno industrijo. Zato se v Nemčiji vse dobi, cene so zmerne, kakovost pa visoka.

Na sejmu so bili razstavni prostori zastopnikov tovarn motorjev pomešani s prodajalci opreme. Vmesni prostor so napolnili okraski in dodatki, prodajalci knjig na papirju in v elektronski obliki, ter potovalne agencije.

Japonski kvartet je bil kot ponavadi zastopan polnoštevilno. Še vedno proizvajajo najzmogljivejše motorje, izbira modelov je največja, vendar jim primanjkuje blišča. Japonci igrajo na množičnost (vsak četrti motor na svetu je Honda), vendar je njihova ponudba kot juha brez soli. Kdor hoče nekaj več, bo pogledal na razstavne prostore evropskih in ameriških tovarn.

Tu so pravi mojstri Italijani. Njihovi motorji burijo domišljijo. V ospredju so cafe-racerji z drznimi oblikami in najsodobnejšo tehniko. Poleg Ducatija, Cagive, Moto Guzzija in Aprilie se pojavljajo znamke, ki smo jih skoraj pozabili: Morbidelli, MV Agusta. Največji prostor na sejmu je seveda BMW-jev. S serijo novih modelov R-1150 pokrivajo vsa področja motorizma in so zazrti v svetlo bodočnost. Druga, sedaj "domača", tovarna MZ, se prav tako strmo vzpenja. Novi cestni motor oglatih, sodobnih oblik bo zapeljal v marsikatero garažo. Ameriški proizvajalci so predstavili Harley, skupaj z Buell-om, vendar tu ni bilo posebnih novosti. Veliko motoristov prisega na original, zakaj bi prepričevali prepričanega? Prisoten je bil tudi Triumph, ki na račun nekdanje slave skuša odrezati svoj del tržnega kolača. Med "velikimi" so se sramežljivo predstavljali eksotični proizvajalci: Rusi z Uralom, Čehi z Jawo, Korejci z Daelimom, ter Indijci z Enfieldom in drugimi znamkami, predvsem malih motorjev in mopedov.

KTM je izpopolnil ponudbo cestnih enduro motorjev "fun bike". Podobne motorje ponuja kar nekaj proizvajalcev. Cestni terenci nudijo zaradi svoje gibčnosti in hitrosti veliko zabave. Poleg tega so v Nemčiji dirke s takšnimi motorji zelo popularne. Polovica proge poteka po asfaltiranem dirkališču, polovica pa po blatnem terenu za motokros.

Motoristično opremo, predvsem oblačila pa so predstavili največji trgovci na nemškem trgu: Hein Gericke, Louis, Polo in ostali. Tukaj je potekalo pravo trgovanje, zaradi tega smo pravzaprav prišli v Műnchen. Obešalniki so polni usnjenih oblačil za tiste, ki bodo hodili na motoristične zbore. Enduro oblačila, s šopom nalepk z napisi Gore-tex, Shell-tex, Cordura, Wind-stopper so bila naprodaj po znižanih cenah. Rokavic in škornjev so bile polne košare. Čelade so bile tako močno znižane, da sem srečal nekaj motoristov, ki so kupili dve.

Edino, kar bi človek Nemcem lahko zameril je, da nimajo veliko domišljije in temperamenta. Ni bilo videti "originalov", ki sodijo k motoristični subkulturi. Tudi prodajalci so bili večinoma vsakdanje oblečeni, kot ne bi šlo za motoristični sejem. Posel je pač na prvem mestu.

Tekst in Foto: Uroš Blažko

e-mail uros@motoguzzi-si.com