E-mail
Novice Povezave Vpis v klub Guzzi oglasnik Guzzi Trgovina Moto Guzzi forum Člani















Gucisti vse Slovenije združite se!

Ali lahko postane letno srečanje že drugo leto tradicionalno? Člani moto kluba moto Guzzi Slovenija trdno verjamemo, da lahko. Zadnji konec tedna v maju so se zbrali v domu pod Liscem, pri Velikih Blokah. Srečanje je bilo zelo dobro organizirano, kot bi jih pripravljali že vrsto let.
Po zaviti cesti, ki pelje mimo Cerkniškega jezera, se pripelješ v notranjost, kar pove že ime tega dela Slovenije. Cesta se dviga in zavija skozi vasi, kjer med gosto strnjenimi hišami še traktor težko obrne. Potem v razkošnih ovinkih vodi mimo travnikov in se dvigne na Bloško polico. Motoristi se radi podajo na ta konec, da poženejo svoje konjičke skozi ovinke in približajo kolena k asfaltu. Skupina Nemcev je v gruči napredovala proti Dolenjski. Le kako so zvedeli, da so tukaj dobri ovinki? Malo naprej smo srečali Avstrijce s terenskimi motorji, ki so prišli z namenom, da zavijejo v gmajno in s krampastimi gumami razrijejo kolovoze in gozdne poti. Jaz pa sem imel poseben cilj, peljal sem se na srečanje motoristov. Moj namen je bil, da se navoham bencina in uživam ob značilnem hrumenju moto guzzijev.

Vožnja v senci orla
Veliko ljudi misli, da so motorji Moto Guzzi le za starejše motoriste. Mladina, ki živi (in umre) hitro, raje poseže za hitrimi japonskimi izstrelki. Pred nekaj leti bi bila ta trditev še točna: moto guzzije so kupovali sladokusci, ki so bolj kot v hitri, uživali v varni in tekoči vožnji. Ob svoji 80letnici pa tovarna Moto Guzzi ponuja modele, ki so napisani na kožo tudi mladim. Športni model V11 je hiter "caferacer," ki se zlahka kosa s konkurenco. Neprekosljiv model California je s pomladitvijo in nižjo ceno postal dosegljiv tistim, ki se z motorjem radi vozijo in ga ne le gledajo. Male 750 kubične in 350 kubične Nevade pa so prave za tiste, ki so vozniški izpit opravili pred kratkim, in za tiste, ki bi radi veliko motorja za malo denarja. Vsi, ki se vozijo z moto guzziji pa vedo povedati, da jim vibracije dvocilindrskega agregata in dobro obnašanje na cesti vzbujajo zaupanje in da jim je "vožnja v senci orla" v užitek.

Moto klub

Majsko srečanje na Velikih Blokah je organiziral moto klub Moto Guzzi Slovenija. Ustanovljen je bil leta 1999, vendar se lahko pohvali z organizacijskimi uspehi, ki bi jih celo v daljšem obdobju težko spravil skupaj. Klub ima preko petdeset članov, večina članov vozi moto guzzije, vendar to ni pogoj; z vsemi motoristi se dobro razumemo. Ob torkih se srečujemo v Old Twin klubu v Šiški. Ker so člani raztreseni po vsej Sloveniji se srečujemo preko interneta, ki je pomemben pri obveščanju in izmenjavi mnenj. Več o klubu lahko najdete na naslovu www. motoguzzi-si.com.

Srečanje je bilo, kot rečeno, drugo po vrsti. Na Notranjsko se je pripeljalo preko sto motoristov. Večina se je pripeljala v spremstvu svojih deklet ali soprog, saj je sončno in toplo vreme obetalo, da bodo preživeli lep dan. Tisti, ki so se namenili prenočiti, so prespali v eni izmed sob, ki so na voljo v Domu pod Liscem. Tako so se izognili nevarnosti, da bi zvečer vozili domov, čeprav bi spili kak kozarec, pločevinko ali kar kako steklenico opojne pijače, ki so bile na voljo. Seveda so se prodajali tudi sokovi in nepopravljivi nealkoholiki so posegali zgolj po njih.

Srečanje motoristov
Motoristi so začeli prihajati že zgodaj dopoldne. Večina je ostala in se pridružila živahnemu dogajanju. In na srečanju se je kar veliko dogajalo.
Podjetje Avtoplus je glavni slovenski uvoznik in zastopnik tovarne Moto Guzzi. Prodaje motornih koles se je potrebno lotiti drugače, kot prodaje avtomobilov, potreben je bolj oseben pristop do kupcev. V Avtoplusu so to spoznali in na srečanje je prišla celotna ekipa z direktorjema g. Bruno Kržanom in g. Tugomir Kodeljo na čelu. Gospod Kodelja je tudi sam motorist, zato mu je bila naloga še posebno v veselje. S seboj so pripeljali štiri motorje iz proizvodnega programa Guzzi: Nevado 750, California Special Sport, novi model California Stone in špotni model V-11. Slednja dva sta bila testna motorja, s katerima smo se lahko zapodili po cestah. Edini pogoj za testiranje je bil vozniško dovoljenje kategorije A, in seveda popolna treznost. Mnogi motoristi so sklenili, da bodo preizkusili enega za drugim. Moto guzzija sta ves dan rohnela in dokazovala svoje sposobnosti. Ovinkasta cesta od Cerknice do Sodražice je kot nalašč za kaj takega.
California Stone je pomlajen model, ki nadaljuje tradicijo kalifornij. Od prejšnjega modela Jackal se loči predvsem po širšem krmilu iz debelejše cevi, ki ne prenaša vibracij motorja na motoristove roke. Precej je lepotnih izboljšav. Motor je pobarvan črno, kroma praktično ni, cel motocikel deluje precej "zlobno." Tovarna Moto Guzzi za ta model trdi: "Nobenih odvečnih stvari ni na motorju. Vse kar vidite, je potrebno."
Ob tekmovanjih v počasni vožnji, valjenju sodov, metanju glave motorja v daljavo, se je sobota kar prehitro iztekla. Nagrade so bile bogate in številne. Za najlepšega guzzija je bil izbran motor iz Vukovarja, najstarejši motorist pa je prišel iz Kanade. Pa naj kdo reče, da smo Slovenci vase zagledan narod!

Tekst: Uroš Blažko
Foto: Uroš Blažko, Max Arbiter