|
Gucisti
vse Slovenije združite se!
Ali lahko postane letno srečanje
že drugo leto tradicionalno?
Člani moto kluba moto Guzzi
Slovenija trdno verjamemo,
da lahko. Zadnji konec tedna
v maju so se zbrali v domu
pod Liscem, pri Velikih Blokah.
Srečanje je bilo zelo dobro
organizirano, kot bi jih pripravljali
že vrsto let.
Po zaviti cesti, ki pelje
mimo Cerkniškega jezera, se
pripelješ v notranjost, kar
pove že ime tega dela Slovenije.
Cesta se dviga in zavija skozi
vasi, kjer med gosto strnjenimi
hišami še traktor težko obrne.
Potem v razkošnih ovinkih
vodi mimo travnikov in se
dvigne na Bloško polico. Motoristi
se radi podajo na ta konec,
da poženejo svoje konjičke
skozi ovinke in približajo
kolena k asfaltu. Skupina
Nemcev je v gruči napredovala
proti Dolenjski. Le kako so
zvedeli, da so tukaj dobri
ovinki? Malo naprej smo srečali
Avstrijce s terenskimi motorji,
ki so prišli z namenom, da
zavijejo v gmajno in s krampastimi
gumami razrijejo kolovoze
in gozdne poti. Jaz pa sem
imel poseben cilj, peljal
sem se na srečanje motoristov.
Moj namen je bil, da se navoham
bencina in uživam ob značilnem
hrumenju moto guzzijev.
Vožnja v senci orla
Veliko ljudi misli, da so
motorji Moto Guzzi le za starejše
motoriste. Mladina, ki živi
(in umre) hitro, raje poseže
za hitrimi japonskimi izstrelki.
Pred nekaj leti bi bila ta
trditev še točna: moto guzzije
so kupovali sladokusci, ki
so bolj kot v hitri, uživali
v varni in tekoči vožnji.
Ob svoji 80letnici pa tovarna
Moto Guzzi ponuja modele,
ki so napisani na kožo tudi
mladim. Športni model V11
je hiter "caferacer,"
ki se zlahka kosa s konkurenco.
Neprekosljiv model California
je s pomladitvijo in nižjo
ceno postal dosegljiv tistim,
ki se z motorjem radi vozijo
in ga ne le gledajo. Male
750 kubične in 350 kubične
Nevade pa so prave za tiste,
ki so vozniški izpit opravili
pred kratkim, in za tiste,
ki bi radi veliko motorja
za malo denarja. Vsi, ki se
vozijo z moto guzziji pa vedo
povedati, da jim vibracije
dvocilindrskega agregata in
dobro obnašanje na cesti vzbujajo
zaupanje in da jim je "vožnja
v senci orla" v užitek.
Moto klub
Majsko srečanje na Velikih
Blokah je organiziral moto
klub Moto Guzzi Slovenija.
Ustanovljen je bil leta 1999,
vendar se lahko pohvali z
organizacijskimi uspehi, ki
bi jih celo v daljšem obdobju
težko spravil skupaj. Klub
ima preko petdeset članov,
večina članov vozi moto guzzije,
vendar to ni pogoj; z vsemi
motoristi se dobro razumemo.
Ob torkih se srečujemo v Old
Twin klubu v Šiški. Ker so
člani raztreseni po vsej Sloveniji
se srečujemo preko interneta,
ki je pomemben pri obveščanju
in izmenjavi mnenj. Več o
klubu lahko najdete na naslovu
www. motoguzzi-si.com.
|
|
Srečanje je bilo, kot rečeno,
drugo po vrsti. Na Notranjsko
se je pripeljalo preko sto
motoristov. Večina se je pripeljala
v spremstvu svojih deklet
ali soprog, saj je sončno
in toplo vreme obetalo, da
bodo preživeli lep dan. Tisti,
ki so se namenili prenočiti,
so prespali v eni izmed sob,
ki so na voljo v Domu pod
Liscem. Tako so se izognili
nevarnosti, da bi zvečer vozili
domov, čeprav bi spili kak
kozarec, pločevinko ali kar
kako steklenico opojne pijače,
ki so bile na voljo. Seveda
so se prodajali tudi sokovi
in nepopravljivi nealkoholiki
so posegali zgolj po njih.
Srečanje motoristov
Motoristi so začeli prihajati
že zgodaj dopoldne. Večina
je ostala in se pridružila
živahnemu dogajanju. In na
srečanju se je kar veliko
dogajalo.
Podjetje Avtoplus je glavni
slovenski uvoznik in zastopnik
tovarne Moto Guzzi. Prodaje
motornih koles se je potrebno
lotiti drugače, kot prodaje
avtomobilov, potreben je bolj
oseben pristop do kupcev.
V Avtoplusu so to spoznali
in na srečanje je prišla celotna
ekipa z direktorjema g. Bruno
Kržanom in g. Tugomir Kodeljo
na čelu. Gospod Kodelja je
tudi sam motorist, zato mu
je bila naloga še posebno
v veselje. S seboj so pripeljali
štiri motorje iz proizvodnega
programa Guzzi: Nevado 750,
California Special Sport,
novi model California Stone
in špotni model V-11. Slednja
dva sta bila testna motorja,
s katerima smo se lahko zapodili
po cestah. Edini pogoj za
testiranje je bil vozniško
dovoljenje kategorije A, in
seveda popolna treznost. Mnogi
motoristi so sklenili, da
bodo preizkusili enega za
drugim. Moto guzzija sta ves
dan rohnela in dokazovala
svoje sposobnosti. Ovinkasta
cesta od Cerknice do Sodražice
je kot nalašč za kaj takega.
California Stone je pomlajen
model, ki nadaljuje tradicijo
kalifornij. Od prejšnjega
modela Jackal se loči predvsem
po širšem krmilu iz debelejše
cevi, ki ne prenaša vibracij
motorja na motoristove roke.
Precej je lepotnih izboljšav.
Motor je pobarvan črno, kroma
praktično ni, cel motocikel
deluje precej "zlobno."
Tovarna Moto Guzzi za ta model
trdi: "Nobenih odvečnih
stvari ni na motorju. Vse
kar vidite, je potrebno."
Ob tekmovanjih v počasni vožnji,
valjenju sodov, metanju glave
motorja v daljavo, se je sobota
kar prehitro iztekla. Nagrade
so bile bogate in številne.
Za najlepšega guzzija je bil
izbran motor iz Vukovarja,
najstarejši motorist pa je
prišel iz Kanade. Pa naj kdo
reče, da smo Slovenci vase
zagledan narod!
Tekst: Uroš Blažko
Foto: Uroš Blažko, Max Arbiter
|