|
GROSSGLOCKNER
Grossglockner veliki
avstrijski ledenik (avstrijski
nacionalni park), do katerega
je speljana prečudovita alpska
visokogorska cesta, vse do
višine 2.369 m (Kaiser-Franz-Josefs-Hohe),
kjer se konča cesta in se
začne prečudovit razgled na
večni ledenik in zasnežene
tritisočake iz prečudovitega
steklenega stolpa. Motor bo
potrebno parkirati na parkirni
ploščadi ali pa v garažni
hiši, če pa se vam bo zdelo,
da ste še predaleč od ledenika,
potem boste morali obuti dereze
in obleči še kakšen toplejši
pulover in se organizirano
podati na sprehod po zmrznjenem
snegu. Ravno letos je za Grossglockner
jubilejno leto, praznujejo
namreč 200 - letnico, odkar
ga je mogoče prevoziti. Še
vedno je eden najvišjih gorskih
prelazov v Evropi.
Grossglockner
je od Ljubljane oddaljen cca.
250 km in je dostopen iz večih
smeri. Če ste dobre motoristične
kondicije je to čudoviti enodnevni
izlet, vendar ne pozabite,
ko boste zvečer razjahali
svojega konjička, bo na dnevnem
števcu cca. 650 prevoženih
kilometrov! Mi smo se odločili,
da se bomo vozili po čudovitih,
lokalnih, avstrijskih cestah,
ki so motoristom uživačem
pisane na kožo, le s hitrostjo
skozi vasi ne gre pretiravat,
kajti tam boste zlahka plen
policistom.
Zbrali smo se v Ljubljani
nato pa pot nadaljevali proti
Kranjski Gori, mejnemu prehodu
Korensko sedlo, Hermagorju,
Oberdrauburgu in malo pred
Lienzom zvaili na desno proti
Heiligenblutu in že se začneš
uspenjati proti prelazu. Pred
vstopom v nacionalni park
je potrebno na mitnici še
plačati 230 ATS (za motorno
kolo) in že ste na pravi,
alpski, visokogorski cesti.
V ceno vstopnice je vključena
prelaznina, nalepka, alpinistični
in naravoslovni muzej (avtohtone
rastlinske in živalske vrste),
parkirišče in razgledni stekleni
stolp Wilhema Swarovskega
(Kaiser-Franz-Josefs-Hohe).
Ko smo prevozili vse ceste
iz parka smo se spustili v
dolino proti Brucku, Mitersillu
nato pa smo takorekoč obkrožili
Grossglockner in prevozili
še en gorski prelaz Matrei
na katerem je potrebno zopet
plačati 110 ATS. Nato pa smo
se spustili v dolino proti
Lienzu in po isti poti proti
domu.
To
je cesta, ki jo preprosto
mora vsak motorist prevoziti.
Na cesti zagotovo ne boste
sami, vse zgleda tako, kot
da bi bil na vrhu zbor motoristov,
kajti proti vrhu se vozijo
trume motoristov. Človek bi
se kar usedel na rob cestišča
in gledal mimoidoče motoriste.
Nikomur se ne mudi, vsi vdihujejo
čudoviti gorski zrak, uživajo
in se pripravljajo na prihajajoči
se ovinek.
|
|
Prava
paša za oči pa so poleg motorjev
tudi razni starodobniki, kabrioleti
in doma narejena tri in štiri
kolesna vozila. Če pa boste
imeli srečo boste lahko svoj
sendvič delili s prijaznimi
svizci, ki nenehno fehtarijo
turiste za hrano.
MOTORISTIČNI NASVETI:
Motoristi
so v teh krajih zelo dobrodošli,
kajti ob cesti je veliko gostiln,
ki vas tako ali drugače vabijo
v svoje goste.
Za pot se odločite v zares
lepem poletnem vremenu, kajti
tam je skoraj vsaka padavina
sneg.
Z gorivom se oskrbite v vznožju
gore, kajti na prelazu ni
črpalk in tudi poraba motorju
se bo zaradi strmin in redkejšega
zraka povečala.
Prelaznine
se lahko izognete le v primeru,
če zapeljete skozi mitnico
pred peto uro zjutraj ali
pa zvečer po dvaindvajseti
uri.
Vinjeto boste potrebovali
samo v primeru, če se boste
vozili po avtocestah.
Vozite počasi, uživaško in
opazujte visokogorsko naravo!
Dodatne informacije na njihovi
spletni strani: http://www.grossglockner.at
Matevž Čokl

|