|
CESTNI BOMBNIK
V tovarni Moto Guzzi pripravljajo
motocikel, ki bo potegnil
razvoj za 20 let naprej. Model
MGS-01 smo, kot prototip,
videli leta 2002 na salonu
v Münchnu, zdaj pa dirkalno
izvedbo že preizkušajo. Kupili
jo boste lahko v prvi polovici
2004, za cestno izvedbo pa
boste počakali še nekaj mesecev
dlje, Cena naj ne bi presegla
15 tisočakov, z vgrajeno dirkalno
opremo pa bo narasla na 20000
evrov. Načrtujejo, da jih
bodo izdelali 700-800 na leto.
Že nekaj let so v tovarni
čutili, da manjka pika na
i. Izdelujejo nekaj modelov
športnih motorjev, vendar
je nekaj manjkalo - pravi
športnik, ki bi lahko zmagoval
na dirkah. MGS-01 (kratica
za Moto Guzzi Sport, prve
serije) je nastal iz vizije,
da mora motor imeti vrhunske
sposobnosti ne da bi izgubil
značilnosti moto guzzijev,
te pa so: odlične vozne lastnosti
in zanesljivost. Novinec je
bil težko pričakovan, zato
so zavihali rokave pod vodstvom
Giuseppa Ghezzija, soustanovitelja
firme Ghezzi&Brian.
Agregat spominja na tistega
iz Daytone, vendar je od njega
ostal le karter. Povečali
so vrtino in gib in tako povečali
prostornino kar na 1225 ccm.
Tudi ojnice so daljše, zaradi
višje kompresije. Bate s po
tremi obročki je izdelal Cosworth,
po štiri ventile na valj iz
niomika, s premerom 36 sesalni
in 31 mm izpušni odpirata
odmični gredi s povišanim
grebenom.
Pri elektroniki ni pomembnih
novosti: za napajanje motorja
skrbita dve telesi z loputo
s premerom 54 mm, enojne injektorje
in vžig krmili centrala Marelli
IAW 15M, ki jo poznamo iz
prejšnjih modelov, celo iz
Quote 1100 ES. Dvolamelna
suha sklopka ima sintrane
obloge in ojačane vzmeti.
Izpušni cevi iz inoxa se iz
dveh kolektorjev združita
v le en izpušni lonec pod
sedežem. Airbox, ki skrbi
za boljši navor, ima prostornino
kar 18.5 litra.
Spredaj zavirata dva, zadaj
pa en disk. Premer glavnega
zavornega cilindra in glavnega
cilindra sklopke so povečali
z 32 na 35 mm, kar poveča
učinek, vendar moraš imeti
močnejše prste. Okvir je preprost
in učinkovit: enojna cev teče
od glave vilic do menjalnika
z zadnjim pokrovom iz ergala,
kamor so vpeti vzvodi za zadnje
vzmetenje.
Šeststopenjski menjalnik je
tako postal del okvirja in
je krajši, zaradi pokončne
postavitve amortizerja. Sedanja
posoda za gorivo je združena
z okvirjem, vendar načrtujejo
ločeno posodo, da bodo popravila,
v primeru padca, lažja in
cenejša.
Prednje upside-down vilice
in v vse smeri nastavljiv
zadnji amortizer so seveda
Őhlins. Vzmetenje je enako,
kot ga vgrajujejo na Aprilio
RSV Mille R. Ker je oprema
že v hiši (kako prikladno),
so se odločili za najboljše.
Tudi kolesni obroči so od
proizvajalca OZ, ki je dobavitelj
Aprilie. So robustni in prijetni
na oko.
Plastične dele so razvili
v tovarni in poudarjajo značilnosti
izdelkov hiše iz Mandella.
Za voznike, večje od 175 cm
načrtujejo za dva centimetra
nazaj pomaknjen sedež, da
se ne bi s koleni trkali ob
cilindre. Seveda so izbrali
Guzzi dirkalno rdečo barvo.
Navadno tovarne razvijejo
cestno različico in jo nato
obogatijo z močnejšim motorjem
za dirke. Pri Guzziju so šli
v obratni smeri: najprej so
se lotili dirkalnika, ki ga
bodo kasneje udomačili za
cestno rabo. Vrtino bodo zmanjšali
s 100 na 92 milimetrov, ostali
podatki ostajajo še neznanka.
Sicer pa je za preizkušanje
voznih lastnosti bolje uporabiti
močan motor bombnika in ga
kasneje zamenjati za takega,
ki bo dovolj prijazen za na
cesto. Ne dvomimo, da jim
bo uspelo.
|
|
Tehnični
podatki:
| Motor: |
Štiritaktni, OHV, štirje
ventili na valj, 2 cilindra
prečno 90°, zračno hlajenje,
mazanje z oljem v karterju |
| Vrtina × gib |
100 ×78 mm |
| Prostornina |
1225 ccm |
| Kompresija |
11.1:1 |
| Največja moč |
122 KM (89.79 kW) pri
8 000 obratih |
| Največji navor |
11.4 kgm (112.82 Nm)
pri 6400 obratih |
| Napajanje in vžig |
Elektronski vbrizg
goriva, kombiniran z elektronskim
vžigom. Difuzorji z loputami
premera 54 mm Marelli |
| Prenos moči |
Šeststopenjski menjalnik
z ravnimi zobmi, suha
dvoploščna hidravlična
sklopka, gred z dvojnim
kardanskim zglobom, zobniški
par |
| Okvir |
Enojni jekleni, nagib
vilic 23.5°, predtek 95
mm |
| Prednje vzmetenje |
Őhlins, upside down,
premer 43 mm, nastavljiva
napetost vzmeti in hidravlično
nastavljiv stisk in razteg,
gib kolesa 120 mm |
| Zadnje vzmetenje |
Nihajka in vzvodi iz
aluminija, amortizer Őhlins
nastavljiva napetost vzmeti
in hidravlično nastavljiv
stisk in razteg, gib kolesa
110 mm |
| Zavore |
Spredaj: dvojni plavajoči
jeklen disk, radialne
čeljusti s štirimi ploščicami, |
| zadaj: |
enojni disk, dvobatna
zavorna čeljust |
| Kolesa |
Iz aluminija, prednje
3.50×17, zadnje 5.50×17 |
| Pnevmatike |
Pirelli slick prednja
120/70-17, zadnja 180/55-17 |
| Mere in teža |
Medosna razdalja 1.490,
teža praznega motorja
239 kg. |
MGS-01 v dirkalni različici
so na dirkališču v Monzi preizkusili
kolegi iz italijanskega Motociclicma.
Občudovali so zvok in obžalovali,
da ne morejo priložiti kasete
z grmenjem. Ugotovili so,
da moto guzzija ne moreš voziti
s konicami prstov ampak vožnja
zahteva izkušeno in krepko
roko. Motorja ne mečeš v ovinek
ampak pustiš, da kot po tračnicah
sledi svojemu predteku.Tudi
prednja zavora in sklopka
zahtevata močne prste. Pohvalili
so ogromen navor: pri 4500
obratih je MGS-01 zlahka spodnesel
Pirelli slick zadnjo gumo,
ne da bi se vrtel kot zobarski
sveder. Motor je vlekel v
ovinek še potem, ko je voznik
že nehal pritiskati. Da je
izenačil predtek s centrifugalno
silo, je moral pospeševati.
To pa je točno tisto, kar
na dirkah hočemo, mar ne?
Italijanski novinarji so imeli
pripombe le na prednjo zavoro,
ki je po nekaj krogih postala
mehka in na menjalnik, ki
ima predolg hod in se včasih
znajde v prostem teku. Odpravljanje
obeh napak bo Moto Guzziju
vzelo kar nekaj časa.
BODOČNOST MOTO GUZZIJA
Nova metla bolje pometa. Od
kar je Aprilia postala lastnik
Moto Guzzija, so morali prevetriti
tovarno: reorganizirali so
notranje poslovanje, investirati
v nove stroje, urediti odnose
z dobavitelji in dvigniti
razpoloženje med samimi delavci.
Najbolj pomembne pa so tržne
raziskave in razvoj novih
modelov.
Vzporedno razvijajo MGS-01
in Griso, ki so ga posebno
dobro sprejeli v Ameriki.
Na tržišče bo leta 2004 prišel
najprej 1000 kubični Griso,
nato pa še 750 kubični. Ta
naj bi imel motor Breve, le
močnejši. Za leto 2005 načrtujejo
1100 kubični naked turistični
motor, ki bo razstavljen na
sejmu v Milanu in bo po konceptu
blizu Brevi.
V bolj odmaknjeni bodočnosti
načrtujejo nov motor z 8 ventili
in z dvojno odmično gredjo.
Takrat naj bi razvili nov
model Gran Turismo, ki bo
nasledil slavnega SP. Po željah
ameriškega trga bodo delali
na 1200 kubični cestni križarki
in obdržali eno svojih najmočnejših
tržišč. Zadovoljni so s prodajo
Breve, samo letos jih bodo
naredili 4000, celotna proizvodnja
pa bo v letošnjem letu znašala
10 000 motorjev.
Tekst in slike: Uroš
Blažko
|