E-mail
Novice Povezave Vpis v klub Guzzi oglasnik Guzzi Trgovina Moto Guzzi forum Člani
Moto Guzzi MGS- 1
       
       
       
       

CESTNI BOMBNIK

V tovarni Moto Guzzi pripravljajo motocikel, ki bo potegnil razvoj za 20 let naprej. Model MGS-01 smo, kot prototip, videli leta 2002 na salonu v Münchnu, zdaj pa dirkalno izvedbo že preizkušajo. Kupili jo boste lahko v prvi polovici 2004, za cestno izvedbo pa boste počakali še nekaj mesecev dlje, Cena naj ne bi presegla 15 tisočakov, z vgrajeno dirkalno opremo pa bo narasla na 20000 evrov. Načrtujejo, da jih bodo izdelali 700-800 na leto.
Že nekaj let so v tovarni čutili, da manjka pika na i. Izdelujejo nekaj modelov športnih motorjev, vendar je nekaj manjkalo - pravi športnik, ki bi lahko zmagoval na dirkah. MGS-01 (kratica za Moto Guzzi Sport, prve serije) je nastal iz vizije, da mora motor imeti vrhunske sposobnosti ne da bi izgubil značilnosti moto guzzijev, te pa so: odlične vozne lastnosti in zanesljivost. Novinec je bil težko pričakovan, zato so zavihali rokave pod vodstvom Giuseppa Ghezzija, soustanovitelja firme Ghezzi&Brian.

Agregat spominja na tistega iz Daytone, vendar je od njega ostal le karter. Povečali so vrtino in gib in tako povečali prostornino kar na 1225 ccm. Tudi ojnice so daljše, zaradi višje kompresije. Bate s po tremi obročki je izdelal Cosworth, po štiri ventile na valj iz niomika, s premerom 36 sesalni in 31 mm izpušni odpirata odmični gredi s povišanim grebenom.

Pri elektroniki ni pomembnih novosti: za napajanje motorja skrbita dve telesi z loputo s premerom 54 mm, enojne injektorje in vžig krmili centrala Marelli IAW 15M, ki jo poznamo iz prejšnjih modelov, celo iz Quote 1100 ES. Dvolamelna suha sklopka ima sintrane obloge in ojačane vzmeti. Izpušni cevi iz inoxa se iz dveh kolektorjev združita v le en izpušni lonec pod sedežem. Airbox, ki skrbi za boljši navor, ima prostornino kar 18.5 litra.

Spredaj zavirata dva, zadaj pa en disk. Premer glavnega zavornega cilindra in glavnega cilindra sklopke so povečali z 32 na 35 mm, kar poveča učinek, vendar moraš imeti močnejše prste. Okvir je preprost in učinkovit: enojna cev teče od glave vilic do menjalnika z zadnjim pokrovom iz ergala, kamor so vpeti vzvodi za zadnje vzmetenje.

Šeststopenjski menjalnik je tako postal del okvirja in je krajši, zaradi pokončne postavitve amortizerja. Sedanja posoda za gorivo je združena z okvirjem, vendar načrtujejo ločeno posodo, da bodo popravila, v primeru padca, lažja in cenejša.
Prednje upside-down vilice in v vse smeri nastavljiv zadnji amortizer so seveda Őhlins. Vzmetenje je enako, kot ga vgrajujejo na Aprilio RSV Mille R. Ker je oprema že v hiši (kako prikladno), so se odločili za najboljše. Tudi kolesni obroči so od proizvajalca OZ, ki je dobavitelj Aprilie. So robustni in prijetni na oko.

Plastične dele so razvili v tovarni in poudarjajo značilnosti izdelkov hiše iz Mandella. Za voznike, večje od 175 cm načrtujejo za dva centimetra nazaj pomaknjen sedež, da se ne bi s koleni trkali ob cilindre. Seveda so izbrali Guzzi dirkalno rdečo barvo.

Navadno tovarne razvijejo cestno različico in jo nato obogatijo z močnejšim motorjem za dirke. Pri Guzziju so šli v obratni smeri: najprej so se lotili dirkalnika, ki ga bodo kasneje udomačili za cestno rabo. Vrtino bodo zmanjšali s 100 na 92 milimetrov, ostali podatki ostajajo še neznanka. Sicer pa je za preizkušanje voznih lastnosti bolje uporabiti močan motor bombnika in ga kasneje zamenjati za takega, ki bo dovolj prijazen za na cesto. Ne dvomimo, da jim bo uspelo.

Tehnični podatki:
Motor: Štiritaktni, OHV, štirje ventili na valj, 2 cilindra prečno 90°, zračno hlajenje, mazanje z oljem v karterju
Vrtina × gib 100 ×78 mm
Prostornina 1225 ccm
Kompresija 11.1:1
Največja moč 122 KM (89.79 kW) pri 8 000 obratih
Največji navor 11.4 kgm (112.82 Nm) pri 6400 obratih
Napajanje in vžig Elektronski vbrizg goriva, kombiniran z elektronskim vžigom. Difuzorji z loputami premera 54 mm Marelli
Prenos moči Šeststopenjski menjalnik z ravnimi zobmi, suha dvoploščna hidravlična sklopka, gred z dvojnim kardanskim zglobom, zobniški par
Okvir Enojni jekleni, nagib vilic 23.5°, predtek 95 mm
Prednje vzmetenje Őhlins, upside down, premer 43 mm, nastavljiva napetost vzmeti in hidravlično nastavljiv stisk in razteg, gib kolesa 120 mm
Zadnje vzmetenje Nihajka in vzvodi iz aluminija, amortizer Őhlins nastavljiva napetost vzmeti in hidravlično nastavljiv stisk in razteg, gib kolesa 110 mm
Zavore Spredaj: dvojni plavajoči jeklen disk, radialne čeljusti s štirimi ploščicami,
zadaj: enojni disk, dvobatna zavorna čeljust
Kolesa Iz aluminija, prednje 3.50×17, zadnje 5.50×17
Pnevmatike Pirelli slick prednja 120/70-17, zadnja 180/55-17
Mere in teža Medosna razdalja 1.490, teža praznega motorja 239 kg.


MGS-01 v dirkalni različici so na dirkališču v Monzi preizkusili kolegi iz italijanskega Motociclicma. Občudovali so zvok in obžalovali, da ne morejo priložiti kasete z grmenjem. Ugotovili so, da moto guzzija ne moreš voziti s konicami prstov ampak vožnja zahteva izkušeno in krepko roko. Motorja ne mečeš v ovinek ampak pustiš, da kot po tračnicah sledi svojemu predteku.Tudi prednja zavora in sklopka zahtevata močne prste. Pohvalili so ogromen navor: pri 4500 obratih je MGS-01 zlahka spodnesel Pirelli slick zadnjo gumo, ne da bi se vrtel kot zobarski sveder. Motor je vlekel v ovinek še potem, ko je voznik že nehal pritiskati. Da je izenačil predtek s centrifugalno silo, je moral pospeševati. To pa je točno tisto, kar na dirkah hočemo, mar ne?
Italijanski novinarji so imeli pripombe le na prednjo zavoro, ki je po nekaj krogih postala mehka in na menjalnik, ki ima predolg hod in se včasih znajde v prostem teku. Odpravljanje obeh napak bo Moto Guzziju vzelo kar nekaj časa.


BODOČNOST MOTO GUZZIJA

Nova metla bolje pometa. Od kar je Aprilia postala lastnik Moto Guzzija, so morali prevetriti tovarno: reorganizirali so notranje poslovanje, investirati v nove stroje, urediti odnose z dobavitelji in dvigniti razpoloženje med samimi delavci. Najbolj pomembne pa so tržne raziskave in razvoj novih modelov.
Vzporedno razvijajo MGS-01 in Griso, ki so ga posebno dobro sprejeli v Ameriki. Na tržišče bo leta 2004 prišel najprej 1000 kubični Griso, nato pa še 750 kubični. Ta naj bi imel motor Breve, le močnejši. Za leto 2005 načrtujejo 1100 kubični naked turistični motor, ki bo razstavljen na sejmu v Milanu in bo po konceptu blizu Brevi.

V bolj odmaknjeni bodočnosti načrtujejo nov motor z 8 ventili in z dvojno odmično gredjo. Takrat naj bi razvili nov model Gran Turismo, ki bo nasledil slavnega SP. Po željah ameriškega trga bodo delali na 1200 kubični cestni križarki in obdržali eno svojih najmočnejših tržišč. Zadovoljni so s prodajo Breve, samo letos jih bodo naredili 4000, celotna proizvodnja pa bo v letošnjem letu znašala 10 000 motorjev.

Tekst in slike: Uroš Blažko