Moto
Guzzi California Special Sport
Aluminium
ALUMINIJAST GUZZI?
Zadnje čase se v tej italijanski
tovarni dogajajo čudne stvari.
Kar nič več se nočejo držati
tradicije in striktno delati
motocikle za ozek krog ljudi.
Prav čudno, obenem pa zelo
pohvalno. Po vsej verjetnosti
so zaposlili nekaj mladih
oblikovalcev, ki so si popolnoma
napačno predstavljali filozofijo
motociklov in pričeli izdelovati
na oko zelo všečne izdelke.
In prav tak izdelek smo dobili
na test. California Aluminium.
Že na prvi pogled je jasno,
da je aluminium le po imenu.
Celoten motocikel krasi barva
aluminija, ki naredi motocikel
zelo žlahten in skladnih linij.
V osnovi je ostal prava California,
se pravi mehanika je ista,
le ostali deli spremenjeni.
Spredaj je opazno manjša streha,
krmilo je na visokih podstavkih
in skoraj ravno, sprednja
zavora deluje v kombinaciji
z zadnjo, se pravi z ročko
na krmilu zaviramo z enim
diskom (levim), z nožno stopalko
pa z drugim (desnim) in z
zadnjim. Rezervoar je ostal
isti, so pa spremenjeni stranski
pokrovi, ki nekako optično
podaljšujejo sesalni kolektor.
Sedež je prevlečen z vzorčastim
skajem, kar ga naredi malo
ne vsakdanjega. Zadnja streha
s stranskimi pokrovi je nova,
zadnjo luč pa smo pri Guzziju
že videli. In ko vso to kombinacijo
pobarvate v svetlečo mat kombinacijo
srebrne aluminij barve, dobite
izredno lep izdelek, ki je
povrh vsega še kombiniran
z kromanimi dodatki.
Pogonski del ni spremenjen,
ostaja črna mat plastifikacija
bloka motorja, svetleči cilindri
in "pozlačeni" pokrovi
glav. Prestiž, ki ga redko
vidiš na predelanih "show
bike" motorjih. Zlate
barve so še Brembo zavorne
čeljusti in nosilci diskov.
Zlatih delov tako ni veliko,
jih je pa ravno prav, da vlečejo
nit čez celoto.
Motor
vedno starta iz prvega poizkusa,
ima pa rad čok, vsaj da se
malenkost ogreje. Oglaša se
s poznanim pridušenim bobnenjem
in ob dodajanju plina rad
pozibava voznika.Ker je to
sport touring motor in povrhu
še dvovaljnik ima dejansko
dve zanimivi karakteristiki.
|
|

Veliko navora in moči že
v nizkih obratih, da je vožnja
zelo tekoča tudi s sopotnikom,
če pa ga priganjate v visoke
obrate (nad 6.000 o/min) vas
bo vozil tudi zelo hitro,
tudi preko 200 km/h (s prednjim
nizkim steklom in samo z voznikom,
je števec pokazal celo 220
km/h). Motor je hiter, rad
se odziva na ročico za plin
in ob močnem priganjanju zahteva
svoje. Poraba se tako giblje
ob potovalnih 5,4 litra na
100 km do dobrih 9 litrov,
ko iztiskate konje skozi "auspuh".
Zato se kaj rado primeri,
da vas kakšen bolj športno
naravnani voznik posmehljivo
gleda, vendar le do trenutka,
ko se na semaforju prižge
zelena luč. Takrat Guzzi zagode
svojo melodijo in adijo pamet.
Čeprav ima prestavna ročica
dolg hod je menjalnik natančen,
vendar morate z nogo (s peto,
ko prestavljate navzgor) biti
odločni in narediti cel hod.
Tudi vozne lastnosti v ovinkih
bodo presenetile marsikaterega
voznika, kajti Guzzi ima pravo
"cuore sportivo",
športno srce. Amortizacija
spredaj dobro opravlja svoje
delo, zadaj pa se morate poigrati
z nastavitvijo prenapetosti
vzmeti, ker je motor pretrd.
Okvir se ne zvija, ker je
sam motor prčvrščen v sredini
na večih mestih in je vse
skupaj togo. Tako podrsavanje
s tačkami ni velik problem,
tudi pnevmatike dobro držijo
in vožnja v grobem ponuja
veliko užitkov. Lahko počasi
krožite skozi mesto in izzivate
poglede ali pa se predajate
odprtim cestam in ovinkom,
zgolj samo za dvigovanje adrenalina,
vibracije motocikla (ki jih
je ravno prav) vam sporočajo,
da deluje vse v redu in da
se lahko prepustite zgolj
samo užitku. Motocikel je
še en izdelek iz te slovite
tovarne, ki se ji že na daleč
vidi, da dela velike korake
na področju izdelave motociklov.
Končna obdelava je napredovala,
nismo zaznali nobenih okvar
ali tovarniških napak in je
tokom testa, ko smo prevozili
preko 2.000 km, deloval brezhibno.
Vse kar smo opazili so bili
le zavistni pogledi in pohvale
za zelo skladen motocikel.
Viva Guzzi.
Povzeto po reviji:
MOTORIST št. 37
|
| Tehnični podatki |
|
| Motor: |
90o V-twin, 4-T, 2 ventila
na valj, zračno hlajen |
| Prostornina: |
1,064 ccm |
| Vrtina x gib: |
92 x80 mm |
| Kompresija: |
9.5 : 1 |
| Moč: |
74 KM pri 6,400 o/min |
| Navor: |
94 Nm pri 5,000 o/min |
| Uplinjanje: |
Magneti Marelli, več
točkovni sekvenčni vbrizg |
| Vžig: |
Magneti Marelli IAW |
| Sklopka: |
Dvo plaščna, suha |
| Menjalnik: |
5 prestav |
| Sekundarni prenos: |
Kardan |
| Rezervoar: |
19 litrov |
| Teža: |
251 kg |
| Medosje: |
1,560 mm |
| Mere D x Š x V: |
2,380 x 760 x 1,150
mm |
| Višina sedeža: |
750 mm |
| Zavore spredaj: |
2 x 320 mm diska Brembo
ORO serije s štirimi batnimi
čeljusti |
| Zadaj: |
Enojni 282 mm Brembo
ORO disk z dvojno batno
čeljustjo |
| Pnevmatike: |
Spredaj 110/90 VB18,
zadaj 140/80 VB17 |
| Cena: |
2.233.857,00 SIT |
| Uvoznik: |
Avtoplus d.d., Koper |
|