|

NOV VETER ALI
PREPIH?
Bilo je veliko tistih,
ki so iz dobro obveščenih krogov izvedeli, da
bodo Brevi 750 povečali prostornino. Le malo pa
jih je vedelo, da jo bodo skoraj v celoti
prenovili. Razen imena, ima nova Breva 1100 le
malo skupnega z manjšo sestro.
Na agregatu niso preprosto zvečali
prostornine, ampak so razvili novega. Ima enako
zasnovo, od katere Moto Guzzi ne odstopa: zračno
hlajen motor z dvema cilindroma pod kotom 90
stopinj. Tukaj pa se podobnost konča. Pozna se,
da je posegla v razvoj motocikla Aprilia s svojo
strategijo in oblikovalskimi prijemi.
Najbolj izstopa nov alternator z drugačno
postavitvijo, drugačen karter, nove, daljše
ojnice in lažji bati, kar zmanjša gibljivo težo
in vibracije motorja. Prenovili so elektroniko
za vbrizg goriva s stopenjsko regulacijo
»stepper motor«. Novi injektorji goriva so
nameščeni neposredno v sesalni cevi. Najbolj
zaslužna za boljše izgorevanje pa je na novo
oblikovana izgorevalna komora in nov vžigalni
sistem, ki vžiga zmes z dvema svečkama. S tem so
izboljšali delovanje motorja v prostem teku in
pri pospeševanju, emisija izpušnih plinov pa
ustreza strogim normam Euro 3.
Tudi pogonski
sklopi so doživeli temeljito prenovo. Uporabili
in patentirali so »kompakten odziven kardan«
(CARC). Kardanska gred z dvema zgloboma in
torzijskimi blažilci se vrti v aluminijastem
ohišju in je z njim torzijsko povezana,
torzijska gred je povezana z okvirjem motorja in
pomaga izničiti učinek dviganja motorja pri
hitrem dodajanju ali odvzemanju plina
(anti-shift), ki je tipičen za kardanske pogone.
Zadnje kolo je vpeto na ohišje kardana, ki je
nosilno in nadomešča zadnje vilice, torzijska
gred pa prenaša le torzijsko silo. Menjalnik je
šeststopenjski.
Okvir so posodobili tako, da
se bolje odziva na vozne razmere. Teža je bolje
porazdeljena med prednje in zadnje kolo, ker so
agregat namestili višje in bolj naprej, kot pri
drugih modelih. Zadnji amortizer je z vilico
povezan preko vzvodov. Napetost vzmeti
nastavljamo hidravlično in ga z eno potezo
prilagodimo, če vzamemo s sabo sopotnika in
prtljago. Premer robustnih krakov prednjih vilic
je 45 mm. Prednje kolo zavira par štiribatnih
čeljusti preko dveh plavajočih diskov s premerom
320 mm, zadnje pa dvobatna čeljust, preko diska
s premerom 285 mm.
Oblikovno se nova Breva 1100 naslanja na
manjšo »sestrico«, vendar prinaša nekaj novosti:
velik okrogel žaromet, zadnja luč z led diodami,
ter potovalni računalnik in GPS na zaslonu iz
tekočih kristalov, ki ga lahko nastavljate z
gumbi na krmilu.
Številke govorijo, da je
Breva 1100 kompakten, vendar zajeten motor.
Medosna razdalja znaša 1.490 mm, višina sedeža
je 800 mm, teža praznega vozila z vetrobransko
šipo in stojalom pa je 239 kg. Posebno pozornost
so namenili tistim, ki ljubijo velike razdalje,
saj rezervoar sprejme 24 litrov goriva, od tega
4 litre rezerve.
Oblikovno je Breva 1100
še vedno Moto Guzzi, vendar se mu pozna vpliv
novega vetra v tovarni in prizadevanja, da bi
pritegnili nove, predvsem mlajše kupce. Očitkom,
da so guzziji zaradi prevelike medosne razdalje
okorni za manevriranje, so se izognili tako, da
alternator ni več pred motorjem ampak nad njim;
s tem so pridobili prostor za vpetje zadnje
nihajke. Tudi pri tej skoraj ne prepoznamo moto
guzzija: enostranske »vilice«, ki to več niso,
sicer omogocajo lahko snemanje zadnjega kolesa,
vendar se odpira vprašanje togosti,
vzdržljivosti in cene vzdrževanja.
|
|
Navsezadnje tako
rešitev uporablja vse več tovarn, posebno na
modelih z verižnim pogonom. Upamo, da se ne bo
zgodilo podobno kot pri BMW, kjer so dolga leta
izpopolnjevali pogonski sklop in zadnje
vzmetenje, pa je to še vedno slabši del motorja.
Pozornost vzbuja namestitev dveh vžigalnih
svečk. V izgorevalni komori s po enim sesalnim
in izpušnim ventilom, med ventiloma ni prostora
za svečko. Dosedaj je bila nameščena pri strani,
zato je izgorevanje zmesi potekalo počasneje.
Moto Guzzi vztraja pri dvoventilni tehniki, ker
sta dva ventila cenejša od štirih, lažja za
vzdrževanje, motor z dvema ventiloma pa pri
cestni uporabi doseže skoraj enake zmogljivosti.
Dve svečki nad batom je enostavnejša rešitev od
štirih ventilov.
Čas in zadovoljni kupci bodo potrdili, če bo
Breva 1100 prinesla svež veter ali pa le prepih.
Navsezadnje so motorji Moto Guzzi pregovorno
zanesljivi in vzdržljivi. Počakajmo in pustimo
se presenetiti!
Uroš Blažko
Tehnični
podatki
| Motor |
Štiritaktni, OHV, 2 cilindra prečno
90°, zračno hlajen |
| Vrtina × gib |
92 ×80 mm |
| Prostornina |
1064 ccm |
| Kompresija |
9.8 : 1 |
| Največja moč |
61.8 KW pri 7800
obratih |
| Največji navor |
86.5 Nm pri 6000
obratih |
| Napajanje in vžig |
Elektronski vbrizg goriva,
kombiniran z elektronskim vžigom. Weber-Marelli
stepper motor, twin spark |
| Prenos moči |
Šeststopenjski menjalnik, suha
sklopka, gred z dvojnim kardanskim zglobom CARC,
zobniški par |
| Okvir |
Jeklen, cevni, nagib vilic 25.3°,
predtek 120 mm |
| Prednje vilice |
premer 43 mm, nastavljiva napetost
vzmeti in razteg, gib kolesa 120
mm |
| Zadnje vzmetenje |
Enostranska nihajka z vzvodi iz
aluminija, amortizer z nastavljivo napetostjo
vzmeti in hidravlično nastavljiv razteg, gib
kolesa 140 mm |
| Zavore spredaj |
Dvojni plavajoči disk premera 320
mm, dve radialni štiribatni
čeljusti |
| Zavore zadaj |
enojni disk, dvobatna zavorna
čeljust |
| Kolesa |
Iz aluminija, prednje 3.50×17,
zadnje 5.50×17 |
| Pnevmatike |
Pirelli slick, prednja 120/70-17,
zadnja 180/55-17 |
| Mere in teža |
Medosna razdalja 1.490, teža
praznega motorja 239
kg. |
|