E-mail
Novice Povezave Vpis v klub Guzzi oglasnik Guzzi Trgovina Moto Guzzi forum Člani

Moto Guzzi Breva V 1100 i.e.


NOV VETER ALI PREPIH?

Bilo je veliko tistih, ki so iz dobro obveščenih krogov izvedeli, da bodo Brevi 750 povečali prostornino. Le malo pa jih je vedelo, da jo bodo skoraj v celoti prenovili. Razen imena, ima nova Breva 1100 le malo skupnega z manjšo sestro.

Na agregatu niso preprosto zvečali prostornine, ampak so razvili novega. Ima enako zasnovo, od katere Moto Guzzi ne odstopa: zračno hlajen motor z dvema cilindroma pod kotom 90 stopinj. Tukaj pa se podobnost konča. Pozna se, da je posegla v razvoj motocikla Aprilia s svojo strategijo in oblikovalskimi prijemi.

Najbolj izstopa nov alternator z drugačno postavitvijo, drugačen karter, nove, daljše ojnice in lažji bati, kar zmanjša gibljivo težo in vibracije motorja. Prenovili so elektroniko za vbrizg goriva s stopenjsko regulacijo »stepper motor«. Novi injektorji goriva so nameščeni neposredno v sesalni cevi. Najbolj zaslužna za boljše izgorevanje pa je na novo oblikovana izgorevalna komora in nov vžigalni sistem, ki vžiga zmes z dvema svečkama. S tem so izboljšali delovanje motorja v prostem teku in pri pospeševanju, emisija izpušnih plinov pa ustreza strogim normam Euro 3.
Tudi pogonski sklopi so doživeli temeljito prenovo. Uporabili in patentirali so »kompakten odziven kardan« (CARC). Kardanska gred z dvema zgloboma in torzijskimi blažilci se vrti v aluminijastem ohišju in je z njim torzijsko povezana, torzijska gred je povezana z okvirjem motorja in pomaga izničiti učinek dviganja motorja pri hitrem dodajanju ali odvzemanju plina (anti-shift), ki je tipičen za kardanske pogone. Zadnje kolo je vpeto na ohišje kardana, ki je nosilno in nadomešča zadnje vilice, torzijska gred pa prenaša le torzijsko silo. Menjalnik je šeststopenjski.
Okvir so posodobili tako, da se bolje odziva na vozne razmere. Teža je bolje porazdeljena med prednje in zadnje kolo, ker so agregat namestili višje in bolj naprej, kot pri drugih modelih. Zadnji amortizer je z vilico povezan preko vzvodov. Napetost vzmeti nastavljamo hidravlično in ga z eno potezo prilagodimo, če vzamemo s sabo sopotnika in prtljago. Premer robustnih krakov prednjih vilic je 45 mm. Prednje kolo zavira par štiribatnih čeljusti preko dveh plavajočih diskov s premerom 320 mm, zadnje pa dvobatna čeljust, preko diska s premerom 285 mm.

Oblikovno se nova Breva 1100 naslanja na manjšo »sestrico«, vendar prinaša nekaj novosti: velik okrogel žaromet, zadnja luč z led diodami, ter potovalni računalnik in GPS na zaslonu iz tekočih kristalov, ki ga lahko nastavljate z gumbi na krmilu.
Številke govorijo, da je Breva 1100 kompakten, vendar zajeten motor. Medosna razdalja znaša 1.490 mm, višina sedeža je 800 mm, teža praznega vozila z vetrobransko šipo in stojalom pa je 239 kg. Posebno pozornost so namenili tistim, ki ljubijo velike razdalje, saj rezervoar sprejme 24 litrov goriva, od tega 4 litre rezerve.

Oblikovno je Breva 1100 še vedno Moto Guzzi, vendar se mu pozna vpliv novega vetra v tovarni in prizadevanja, da bi pritegnili nove, predvsem mlajše kupce. Očitkom, da so guzziji zaradi prevelike medosne razdalje okorni za manevriranje, so se izognili tako, da alternator ni več pred motorjem ampak nad njim; s tem so pridobili prostor za vpetje zadnje nihajke. Tudi pri tej skoraj ne prepoznamo moto guzzija: enostranske »vilice«, ki to več niso, sicer omogocajo lahko snemanje zadnjega kolesa, vendar se odpira vprašanje togosti, vzdržljivosti in cene vzdrževanja.

Navsezadnje tako rešitev uporablja vse več tovarn, posebno na modelih z verižnim pogonom. Upamo, da se ne bo zgodilo podobno kot pri BMW, kjer so dolga leta izpopolnjevali pogonski sklop in zadnje vzmetenje, pa je to še vedno slabši del motorja.

Pozornost vzbuja namestitev dveh vžigalnih svečk. V izgorevalni komori s po enim sesalnim in izpušnim ventilom, med ventiloma ni prostora za svečko. Dosedaj je bila nameščena pri strani, zato je izgorevanje zmesi potekalo počasneje. Moto Guzzi vztraja pri dvoventilni tehniki, ker sta dva ventila cenejša od štirih, lažja za vzdrževanje, motor z dvema ventiloma pa pri cestni uporabi doseže skoraj enake zmogljivosti. Dve svečki nad batom je enostavnejša rešitev od štirih ventilov.

Čas in zadovoljni kupci bodo potrdili, če bo Breva 1100 prinesla svež veter ali pa le prepih. Navsezadnje so motorji Moto Guzzi pregovorno zanesljivi in vzdržljivi. Počakajmo in pustimo se presenetiti!

Uroš Blažko



Tehnični podatki

Motor Štiritaktni, OHV, 2 cilindra prečno 90°, zračno hlajen
Vrtina × gib 92 ×80 mm
Prostornina 1064 ccm
Kompresija 9.8 : 1
Največja moč 61.8 KW pri 7800 obratih
Največji navor 86.5 Nm pri 6000 obratih
Napajanje in vžig Elektronski vbrizg goriva, kombiniran z elektronskim vžigom. Weber-Marelli stepper motor, twin spark
Prenos moči Šeststopenjski menjalnik, suha sklopka, gred z dvojnim kardanskim zglobom CARC, zobniški par
Okvir Jeklen, cevni, nagib vilic 25.3°, predtek 120 mm
Prednje vilice premer 43 mm, nastavljiva napetost vzmeti in razteg, gib kolesa 120 mm
Zadnje vzmetenje Enostranska nihajka z vzvodi iz aluminija, amortizer z nastavljivo napetostjo vzmeti in hidravlično nastavljiv razteg, gib kolesa 140 mm
Zavore spredaj Dvojni plavajoči disk premera 320 mm, dve radialni štiribatni čeljusti
Zavore zadaj enojni disk, dvobatna zavorna čeljust
Kolesa Iz aluminija, prednje 3.50×17, zadnje 5.50×17
Pnevmatike Pirelli slick, prednja 120/70-17, zadnja 180/55-17
Mere in teža Medosna razdalja 1.490, teža praznega motorja 239 kg.